نوشته شده توسط : پارس اتیلن

ده عامل کلیدی که باید هنگام انتخاب مدرسه برای فرزندان خود در نظر بگیرید!

 

انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندتان یکی از مهم ترین تصمیماتی است که والدین می توانند بگیرند.

یک مدرسه خوب می تواند تفاوت قابل توجهی در رشد تحصیلی، اجتماعی و فردی کودک ایجاد کند.

هنگام انتخاب مدرسه برای فرزندتان باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

در اینجا ده نکته وجود دارد که والدین هنگام تصمیم گیری در مورد مدرسه باید به آنها توجه کنند:

ملاحظات علمی:

قبل از شروع جستجوی مدرسه، بسیار مهم است که هیئت آموزشی (ICSE، CBSE، IB، و غیره) را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای فردی فرزند شما مطابقت داشته باشد.

امنیت ایمنی:

هنگام انتخاب مدرسه همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید. اگر مدرسه ای نتواند امنیت فرزند شما را تضمین کند، موفقیت تحصیلی آن چیزی نیست.

اقدامات ایمنی و امنیتی اجرا شده در هر یک از مدارسی که انتخاب کرده اید را بررسی کنید.

آیا آنها امکانات و سیاست هایی برای ایمن نگه داشتن کودکان در مواقع اضطراری دارند؟ یکی از چیزهایی است که باید بپرسید وقتی بچه ها بازی می کنند، آیا آنها را تماشا می کنند؟

آیا پرسنل مدرسه تحت بررسی پیشینه قرار می گیرند؟ آیا این تضمین می کند که فقط افراد مجاز اجازه دارند بچه ها را بعد از مدرسه ببرند؟ نوع تدابیر امنیتی که وجود دارد، مانند نگهبانان امنیتی، دوربین های مدار بسته و غیره.

روش های تدریس:

به روش های تدریس اساتید نگاه کنید. بررسی کنید که آیا آنها دانش را با استفاده از فناوری های پیشرفته ارائه می کنند یا خیر.

آیا آنها طرفدار یادگیری غیرمستقیم هستند یا از طریق پروژه ها، بحث های کلاسی و غیره، تفکر و یادگیری مستقل را پرورش می دهند؟

اخلاق مدرسه:

بررسی اینکه آیا سیستم ارزش نهادینه شده مؤسسه با ارزش‌ها و دیدگاه‌های شما همسو است یا خیر، یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی است که باید هنگام انتخاب مدرسه در نظر گرفت.

آیا مدرسه به آموزش مبتنی بر ارزش اعتقاد دارد، جایی که رشد شخصیت اخلاقی دانش‌آموز به همان اندازه به درخشش تحصیلی داده می‌شود یا بیشتر بر اولی تأکید می‌کند؟

صداقت، انضباط، همکاری و حس مدنی که از سنین جوانی در آنها القا شده است، در طول زندگی به آنها خدمات خوبی خواهد داد.

مکان مدرسه:

سناریوی ترافیک را در نظر داشته باشید. آیا می‌خواهید فرزندتان خیلی فرسوده شود و در پایان روز از وقت خود با خانواده لذت نبرد؟ این عنصر به ویژه برای کودکان دبستانی بسیار مهم است.

حمل و نقل:

اینکه آیا مدرسه خدمات حمل و نقل ارائه می دهد یا خیر، بر بخشی از تصمیم گیری بر اساس مکان تأثیر می گذارد.

سرویس مدرسه ایمنی فرزند شما را تضمین می کند و در عین حال جاده ها را ایمن تر می کند 

نسبت معلم به شاگرد:

هرچه تعداد رسیدگی دفعات تک به تک با فرزند شما بیشتر باشد ، نسبت بهتر است.

بودجه:

توجه داشته باشید که در طول سال تحصیلی علاوه بر هزینه مدرسه، هزینه های اضافی نیز وجود خواهد داشت.

این هزینه‌های دیگر می‌تواند شامل هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه‌های کافه تریا، قیمت پروژه‌های کلاس و سفرهای گردشی و غیره باشد.

هنگام تعیین اینکه آیا کل مبلغ در بودجه شماست، همه این هزینه‌ها را در نظر بگیرید.

قدرت فارغ التحصیلان:

الگوی کلی آنچه دانش آموزان سابق مدرسه به دست آورده اند را بررسی کنید.

اگر امکان پذیر است، سعی کنید با یک دانش آموز سابق صحبت کنید تا در مورد تجربیات و برداشت های او از موسسه بیاموزید.

قبل از انتخاب، هیچ چیز با ارزش تر از جمع آوری اطلاعات از منبع معتبر قابل مقایسه نیست.

فعالیت های فوق برنامه:

با توجه به اینکه بچه‌های امروزی چقدر به تلفن‌ها یا رایانه‌هایشان وابسته هستند، این مؤلفه مهم‌تر از همیشه است. به فعالیت های فوق برنامه ای که مدرسه ارائه می دهد نگاه کنید.

در حالی که شرکت در ورزش بدون شک مورد نیاز است، دانش‌آموزانی که خلاق هستند می‌توانند در فعالیت‌های دیگری مانند گروه‌های کتاب، مناظره، نقاشی، یا شعر و غیره شرکت کنند.

در پایان، انتخاب مدرسه مناسب برای فرزند شما یک تصمیم حیاتی است که نیاز به بررسی دقیق دارد.

به دنبال مدارسی باشید که برنامه درسی آکادمیک چالش برانگیز و جذاب، معلمان مجرب و واجد شرایط، امکانات مدرن، و محیط آموزشی ایمن و فراگیر ارائه می دهند.

هنگام ارزیابی مدارس، علائق، سبک یادگیری و اهداف فرزندتان را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که در هنگام تصمیم گیری نهایی، مکان و هزینه را در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن این ده مورد، می توانید تصمیمی آگاهانه برای انتخاب بهترین مدرسه بگیرید که فرزندتان را برای موفقیت تحصیلی و رشد شخصی آماده می کند.

فن آوری

از آنجایی که فناوری نقش فزاینده ای در آموزش و یادگیری ایفا می کند، مهم است که بفهمیم چه فناوری در مدرسه در دسترس است و تعیین کنیم که آیا با نیازها یا علایق دانش آموزان مطابقت دارد یا خیر.

والدین باید در مورد نحوه استفاده از فناوری در کلاس درس بپرسند و آیا مدرسه برنامه درسی خود را بر این اساس برای کمک به دانش‌آموزان برای توسعه مهارت‌های تفکر انتقادی و یادگیری در مورد سیستم‌های جدید تطبیق می‌دهد یا خیر؟

دبستان پیشرو به عنوان یک مدرسه و مرکز آموزشی با سوابق درخشان در این عرصه برجسته ظاهر شده است و استانداردهای جدیدی را برای برتری تحصیلی و توسعه کلی تعیین می‌کند و همچنین با ایجاد برنامه‌های متنوعی برای تبادلات فرهنگی و اجتماعی به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد تا در معرفی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌های مختلف مشارکت کنند.

این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان به مسائل جهانی و اجتماعی بیشتر علاقه‌مند شوند و نقشی فعال در جامعه بپذیرند. 

مدرسه و محیط آموزشی علاوه بر اینکه به درس خواندن بچه ها اهمیت دهد، باید به استعدادیابی و پرورش خلاقیت های دانش آموزان هم توجه داشته باشد و فرصت های مناسبی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد تا از قدرت خلاقیت و نوآوری خود استفاده کنند.

در راستای عملی کردن این اهداف دبستان پیشرو با اختصاص دادن چند زنگ آموزشی در هفته به فعالیت های کشاورزی، هنری، علمی، پژوهشی و … در پارک علمی و هنری دبستان و همچنین برگزاری زنگ های تفریح در این محیط برای دانش آموزان علاقه‌مند به این امر به شیوه ای کاربردی جامه ی عمل پوشانده است.

تماس با ما

تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس : تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 





:: برچسب‌ها: مجتمع آموزشی پیشرو , دبستان غیر دولتی پیشرو , بهترین مدرسه تهران , پیدا کردن بهترین مدرسه تهران , دبستان پیشرو بهترین مدرسه در تهران , اهداف بهترین مدارس تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 22 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: